A Matekbusz egy szórakoztató játék, amely használható a matematikai fogalmak, például az 1-20-ig történő
számolás elsajátítására. Maga a Matekbusz mágneses, és játéktáblaként is használható.
Fejleszti:
• Számolási készségek
• Számok kapcsolata
• Összeadás és kivonás
• Az 1-20-as számok megértése
• Páratlan és páros számok azonosítása
• Összehasonlítás
• Tízes számok
• Számhármasok (Fact Family)
• Szociális készségek
Szülői útmutató:
Bevezetés
A Matekbusz egy szórakoztató játék, amely használható a matematikai fogalmak, például az 1-20-ig történő
számolás elsajátítására. Maga a Matekbusz mágneses, és játéktáblaként is használható.
Tartalma:
• Matekos busz
• Játéktábla
• Matematikai feladatok mágnesei: 72 db
• Szülői útmutató
Karakterek bemutatása
nyomozó fotós virágárus edző
sminkes postás gitáros pilóta
bébiszitter tudós ételkritikus farmer
séf rendőr bűvész tűzoltó
űrhajós orvos mérnök programozó
A játék menete:
①Számolás 20-ig
A szülők véletlenszerűen különböző utasokat helyeznek el a táblán. A gyermek ezután megszámolja, hány utas
van, és a megfelelő számot a bal oldali üres dobozba teszi.
1. A szülők az utasokat véletlenszerűen a jobb oldalon helyezik el.
2. A gyermek megtalálja a megfelelő számot, és a bal oldalra helyezi.
②Számok és mennyiségek megértése
A szülők egy számot írnak a bal oldali üres mezőbe. A gyermek ezután a megfelelő számú utast helyezi a jobb
oldalra.
1. A szülők egy számot tesznek a bal oldalra.
2. A gyermek a megfelelő számú utast helyezi a jobb oldalra.
③Összehasonlítás
Hasonlíts össze két számot úgy, hogy a megfelelő számú utast helyezel el a kétszintes buszon, hogy vizuálisan
összehasonlíthasd őket. Egy szám akkor nagyobb, ha több utas van elhelyezve a táblán. Pörgessük meg a
számkereket az utasok számának kiválasztásához, és válasszuk ki a megfelelő szimbólumot a megfelelő
számhoz.
①Hasonlítsd össze ezt a két számot.
②Hasonlítsd össze az utasok számát a két pakliban.
③Pörgesd meg a számkereket, hogy ugyanannyi utasnak feleljen meg.
④Helyezzd a megfelelő szimbólumot a két szám közé.
④Páratlan és páros számok azonosítása
A páros és páratlan számok azonosítása a emeletes busz segítségével. Ha két szomszédos ülésen csak egy utas ül,
akkor az utasszám páratlan, ellenkező esetben páros.
Páratlan
Csak egy utas ül két szomszédos ülésen.
Páros
Két utas ül két szomszédos ülésen.
⑤Tízes szám
Használd a mágnestáblát a buszon az összeadás és kivonás elvégzéséhez.
Például:
Összeadás
Összeadás:8+6=?
Tízes szám:8+2+4
Eredmény:8+6=14
Rendezd az egyenletet
Tipp: Ha a számok 10-nél nagyobbak, ne használj számkereket összeadáshoz és kivonáshoz.
⑥Feladat beállítása
A szülők a számkerekek segítségével matematikai feladatokat állíthatnak be, és a Matekbusz segítségével
összeadásra és kivonásra ösztönözhetik gyermekeiket. Ha végeztek, rendezzék el a mágneses számokat és
szimbólumokat a játéktáblán, hogy kiegészítsék az egyenletet.
Például:
Összeadás: 9+3=?
Tízes szám: 9+1+2
Eredmény: 9+3=12
Rendezd az egyenletet
⑦Táblajáték
Busz Go Go Go
Sztori
Téged neveznek ki a MierEdu város vezetőjének. Teljesítsd a feladatodat biztonságosan és hatékonyan, használd
az intelligenciádat és a matematikai képességeidet!
Előkészítés
Nyisd ki a csomagot, hogy felfedd a játék jelenetét. Helyezd a buszokat a "START" és a plusz szimbólumot a két
kerék közé. Készíts elő 20 utast félre.
A játék menete
1. Minden játékos választ 1 mágneses buszt. A legfiatalabb játékos kezdi a játékot, a többi játékos korosztályi
sorrendben halad.
2. Indítsd el a buszt, és forgasd el a két számkereket, add össze a számokat, és a megfelelő lépésekkel mozgasd
előre a buszt. A játékosok a játék megkezdése előtt eldönthetik, hogy a külső vagy a belső hurokban lévő
számokat számolják-e meg.
Add össze 10-ig a belső gyűrűn lévő számokkal.
Add össze 20-ig a külső gyűrűn lévő számokkal.
Például:
A játékhoz válasszuk ki a külső gyűrűn lévő számokat.
1. lépés: Indítsa el a buszt.
Pörgesd a kerekeket tetszőleges irányba.
2. lépés: Add össze a nyíl által mutatott két számot.
Amikor a kerekek megállnak, add össze a számokat.
3. lépés: Oldd meg a kérdést a Magic Bus játéktábla segítségével.
1. Összeadás: 9+6=?
2. Tízes szám: 9+1+5
3. Következtetés: 9+6=15
Rendezd el a képletet
4. lépés: Mozgasd a buszt lépésekkel a válasznak megfelelően.
A lila busz 15 lépést tud előre haladni.
A játék vége
Aki előbb ér a végére, az nyer, és megkapja a "Legjobb sofőr" érmet. A többi játékos addig folytatja a játékot,
amíg mindenki el nem jut a végére. Amikor a játék véget ér, gyűjtsd be a nyert érmet.
Akadályok és bónuszok:
Lerobbanás - Jaj, ne, lerobbant a busz! Kérlek, menj vissza a STRAT-hoz, hogy megjavítsd.
-2-Micsoda heves eső! Kérlek, lépj hátra 2 lépést, hogy elkerüld a pocsolyát.
+4-Buszod tele van benzinnel, és még 4 lépést tudsz haladni.
Forgass(esélyek)-Egy extra esélyt kapsz egy kerék elfordítására. Ha a kerék páratlan számra érkezik, a buszodat a
megfelelő számú lépéssel mozgatod.
-8-A cirkusz a városban van! Lépj 8 lépést hátra, és csatlakozz a turnéhoz.
Forgass(páros)-Egy extra esélyt kapsz egy kerék megforgatására. Ha a kerék, páros számra érkezik, a buszodat a
megfelelő számú lépéssel mozgatod.
-4-Dugó van. A rendőr megkéri, hogy lépj 4 lépést hátra.
-4-Egy tornádó közeledik. Menj 4 lépést hátra a biztonság kedvéért.
-5-Egy birkanyáj próbál átkelni az úton. Lépj 5 lépést hátra, hogy helyet csinálj nekik.
Eltévedtél - a buszod rossz irányba fordult. Kérjük, menj arra, amerre a nyíl mutatja.
Állj-a buszodnak defektes a gumiabroncsa. Kérlek, várj a következő körig.
-6-Újabb dugó! A rendőr megkér, hogy lépj 6 lépést hátra.
Stop - A piros lámpa azt jelzi, hogy állj meg. Kérlek, várj a következő körig.