Minden 25.000 Forintot meghaladó megrendelést INGYEN házhozszállítunk!

KÉRDÉSED LENNE? KERESS MINKET!

+36 30 650 9830info@csacskamesebolt.hu  |  2096. Üröm Fő u. 39.

MARBUSHKA A levelek alatt
MARBUSHKA A levelek alatt
13 900 Ft

MARBUSHKA A levelek alatt

MARBUSHKA A levelek alatt
MARBUSHKA A levelek alatt
MARBUSHKA A levelek alatt
MARBUSHKA A levelek alatt
MARBUSHKA A levelek alatt
MARBUSHKA A levelek alatt
MARBUSHKA A levelek alatt
MARBUSHKA A levelek alatt
MARBUSHKA A levelek alatt
ÜF

Amennyiben kérdésed lenne a termékkel kapcsolatban vedd fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot a +36 30 650 9830-as számon (9:00-17:30) vagy írj nekünk messenger üzenetet a jobb alul található Messenger ikon segítségével!

Hallottál már az érinthetetlen tóról, amelynek sötét nyugalmát még a szél sem meri megzavarni? Ezen a furcsa, sejtelmes vízen át juthatsz csak el az Örök nyár szigetére. Még a fagy beállta előtt olyan hajót kell építened az erdő kincseiből, ami egyetlen hullámot sem vet... Hogy hol rejtőznek ezek a kincsek? Ott, ahol ez a történet játszódik: a levelek alatt.

Ajánlott élektor: 6 éves kortól

Játékidő: kb 45 perc

Játékosok száma: 1-4 játékos

Korcsoport
6 éves kortól
Nem
Unisex
Várható szállítási idő
2024.04.02
Add le rendelésed eddig!
Boltban azonnal átvehető
13 900 Ft
A vásárlás után járó pontok: 278 Ft
Részletek

Játékszabály letöltése: MAR10-MARBUSHKA-A-levelek-alatt-Jatekszabaly.pdf

A játék tartalma: 1 játéktábla, 1 kordé tábla, 5 db 3 lapkából álló hajó, 5 játék figura, 1 aktív játékos jelző, 6 Flox lapka, 8 távcső lapka, 45 token, 64 kártya
A játék rövid leírása: A játékosok körben haladva a táblán építőanyag tokeneket gyűjtenek, amelyeket különböző kombinációban hajórészletekre tudnak beváltani a játék során. Minden játékosnak meg kell építeni a saját hajóját, ami pormeghajtóból, első- és hátsó részből kell, hogy álljon. A
befejezett hajóért csillag(=győzelmi pont) jár csakúgy, mint a távcsövekért és az utasokért. A játékot az nyeri, aki a legtöbb csillagot szerezte.
A játék előkészítése: (fig.1.): Helyezzétek a játéktáblát és Flox kordéját (6) egymás mellé a játéktér közepére! Keverjétek meg jól és helyezzétek mellé képes oldalával lefelé külön-külön kupacba a Flox manó lapkákat (3), a távcső lapkákat (10) és a kaland kártyákat (1)!
Keverjétek meg és képes oldalával felfelé tegyétek a tábla mellé fajtánként különválasztva három pakliba a hajó részleteket (11) és a Nyár sziget kártyát (2)! A fagy tokeneket (7) tegyétek a dérlepte mezőre a hópelyhes oldalukkal felfelé! Az építőanyag tokeneket (5) válasszátok szét és tornyozzátok fel az üres mezőkre fajtánként (kivéve falu és kikötő) úgy, hogy egy mezőre csak egyféle építőanyag kerüljön! Végül minden kupacból 1-1 építőanyag
tokent tegyetek át a kordéra!
Válasszatok magatoknak figurát (9) és vegyétek magatokhoz a hozzá tartozó karakter kártyát!
Azokat a kártyákat és bábukat tegyétek vissza a dobozba, amelyek nem játszanak! A karakteretekhez tartozó bábut helyezzétek a faluba, Flox figuráját (4) pedig a kikötőbe! Válasszatok kezdő játékost, aki magához veszi az aktív játékost jelző korongot (8)!

Indulhat a játék!
Minden játékos a saját körében:
1. dob a dobókockával és eszerint mozdtja a saját bábuját vagy Flox-ot
2. húz egy kártyát és teljesíti a rajta látható akciót (vagy megtartja lsd. később).
3. az építőanyag tokenjeiért hajórészletet és/vagy távcsövet vehet a köre során.
4. átadja az aktív játékost jelző korongot a következő játékosnak, és ezzel a köre lezárul.


1. Lépés/Flox mozgatása:
Dobj a dobókockával! Ha a kockán:
• pöttyöket látsz, a figuráddal lépj annyit az óramutató járásával megegyező irányban, amennyit a kocka mutat. A lépéseket mindig pontosan le kell lépni! Kivéve falu és kikötő esetében: ezeken a helyeken bármikor megállhatsz, de a további lépéspontjaid elvesznek.
• zsákot látsz, akkor Flox-ot léptesd egy mezőt az óramutató járásával ellenkező irányban és dobj újra mindaddig, amíg nem tudsz lépni a figuráddal.
Egy mezőn több játékos is állhat.
Ha a lépéseddel…:
• építőanyag mezőre érsz, vegyél egy építőanyag tokent a mezőhöz tartozó kupacból!
• fagy mezőre érsz, vegyél egy fagy tokent és a hópelyhes oldalával felfelé tedd magad elé!
A játék során sosem lehet nálad kettőnél több ebben az állapotában! Ha a harmadikat is megkapod, sajnos az összes építőanyag és fagy tokenedet vissza kell adnod. Tipp: cseréld be időben a fagy tokeneket a faluban, vagy lépj a tűz mezőre, hogy megolvadjanak.
• a faluba érkezel, akkor egy építőanyag vagy fagy tokent cserélhetsz a készletedből.
Válassz egy tokent a tábláról (nem a kordéról!) és azt, amire nincs szükséged, tedd vissza a HU táblára a megfelelő kupacba! Egy körben csak egy tokent cserélhetsz (kiv.: duplázó kártya, lsd. később). A vízcsepp oldalára fordított fagy korongot nem lehet cserélni.
• a kikötőbe érkezel, akkor a hajó részlet lapkák közül az egyik kupac legfelső lapkáját a pakli aljára teheted. (nem kötelező, de szerencsés, ha mindig újabb lapka kerül játékba.) Ha kész hajóval és legalább egy távcsővel felszerelkezve lépsz oda, akkor bejelentheted a játék végét.
• A tűz mezőn megolvaszthatod a fagy tokenjeidet. Dobás nélkül lépj erre a mezőre, ha rád kerül a sor, és forgasd át a fagy tokenjeidet a vízcseppet ábrázoló oldalukra! A köröd véget ért, más akciód nem lehet. A következő körben a Falu mezőről térhetsz vissza és számolhatod a lépéseid.


Találkozás Flox-szal:
Ha Flox-szal találkozol, ellenőrizned kell, hogy elcsent-e tőled valamit! Vedd magad elé a manó paklit és lefordítva keverd meg! Fordíts fel belőle három lapkát!
• Ha a felforgatott lapkákon a vidám manóból (20) van több, Flox nyert, és egy építőanyag tokent a készletedből a kordéjára kell tenned.
• Ha a szomorú manó lapkából (19) van több, akkor te nyertél és választhatsz a kordéjáról egy tokent. Ha a kordén nincs már egy sem, akkor nem kapsz tokent, de legalább nem vesztettél el semmit!
Fontos: Ha több játékos találkozik egyszerre Flox-szal, mindannyiójuknak így kell tennie egymás után! Ha egy másik játékos körében történik a találkozó, az aktív játékosnak meg kell várnia, amíg ellenőrzitek, Flox elcsent-e tőletek valamit, és csak utána folytathatja a körét. Tipp: Ha olyan építőanyag
mezőre érkezel a figuráddal, ahol Flox áll, először forgasd fel a manó lapkákat és csak utána vedd magadhoz az építőanyag tokent.


2. A figurád mozgatása és a szükséges akció végrehajtása után húzz egy kaland kártyát! (fig.2)
Azonnal felhasználandó kártyák, amelyek a dobópakliba kerülnek, amint végrehajtottad a rajtuk szereplő akciót:
• Ajándékok (1): Tegyél a készletedbe a tábláról egy tokent, amit kártyán látsz!
• Házikedvenc kártyák (2): a házikedvencek befalják egy hozzávalódat: a kártyán látható építőanyag tokent a készletedből vissza kell tenned a táblára a megfelelő kupacba. Ha nincs olyan építőanyag a birtokodban, amire a jószág éhezik, szerencséd van.
• Mindenevő (3): Neki bármi megfelel! Egy tetszőleges építőanyag tokenedet tedd vissza a táblára. Ha éppen nincs egyetlen tokened sem, éhen marad!
• Óriás (4): Minden hajórészlet pakli felső lapkáját tedd a pakli aljára!
• Távcső (5): húzz egy távcső lapkát!
• Távcső baleset! (5): Tönkrement a távcsöved. Dobj el egy távcső lapkát!
• Flox (7): A kordés manó rögtön arra a mezőre lép, ahol állsz!
• Didergő madár (8): Kapsz egy fagy tokent!
Megtartható kártyák. Amikor az akciót felhasználtad, akkor tedd a dobópakliba.
• Tűz (9): Megolvadtak a fagy tokenjeid! Forgatsd át őket a vízcsepp oldalukra!
• Varázsló (10): A hajód egyik részét kicserélheted bármelyik ugyanolyan típusú hajórészletre a kupacból. (Még a legeslegutolsó körben is.) Tedd vissza a megfelelő pakliba a hajórészletedet és válaszd ki azt, amire szükséged van!
• Falu (11): Lépj a faluba és cserélj, ha akarsz!
• Duplázás (12): Bármelyik következő építőanyag mezőn ahová lépsz, két tokent is felvehetsz, vagy a faluban két építőanyagot is becserélhetsz a kártyáért cserébe.
• Szerencsebogár (13): bármelyik építőanyag token helyett felhasználhatod.
• Varázs szerszámok (14): Átnézheted az összes hajórészletet és megvásárolhatod azt a lapkát, amihez minden építőanyag tokened megvan. Ha nincs számodra megfelelő hajórészlet lapka, akkor a kártyát tartsd magadnál, legközelebb talán szerencsésebb leszel.
• Csodabogár (16): Rögtön észreveszi, ha Flox csenni próbál. Ha legközelebb találkozol a manóval, eldöntheted, hogy a kártyapaklival kockáztatod a szerencsédet, vagy beadod ezt a kártyát és már nyertél is. Természetesen azonnal választhatsz a kordéjáról egy építőanyagot.

A következő kártyákat tartsd meg, de ne mutatsd meg senkinek a játék végéig!
• Utasok (18): különféle lények szeretnének veled tartani a szigetre, és értékes pontokkal hálálják meg a fuvart. Csak akkor kapod meg a kártyákon látható csillagokat, ha elkészült a hajód. Ha nem tudsz kihajózni, az utaskártyákat elveszíted.
• Khaos manó (15): szereti a változatosságot. Ha a hajód kizárólag különböző stílusú részekből áll, akkor azt három csillaggal jutalmazza. Ha a hajód nem áll különböző részekből, akkor a kártya nem ér semmit!


3. A hajórészletek és távcsövek:
Minden játékos a saját körében a megszerzett építőanyag tokenjeiért hajórészletet és/vagy távcsövet vásárolhat, akár többet is egy alkalommal.
• Hajórészletek: Ha minden építőanyag tokent sikerült összegyűjteni, amit a hajórészlet lapkán látsz, akkor megveheted azt! Tedd vissza a tokeneket a táblára a megfelelő kupacba és vedd el a pakli tetejéről a hajórészletet, amit megvásároltál. Fontos: Mindig csak a pakli legfelső kártyját lehet megvásárolni, (kiv. Varázs szerszámok kártya.) Minden játékos csak egy hajót építhet, ami első, hátsó részből és a portartályból kell, hogy álljon.
• A távcső 1 vízcsepp és 1 fű tokenedbe kerül. A két hozzávalót tedd vissza a táblára a megfelelő mezőkre és húzz egy távcső lapkát a kupacból. A távcsőre leginkább akkor lesz szükséged, ha elsőként végzel, mert csak az a játékos jelentheti be a játék végét, akinek elkészült a hajója és legalább egy távcsöve van. (A többieknek nem szükséges távcsövet szerezni a kihajózáshoz, de érdemes észben tartani, hogy a távcsöveken szereplő csillag győzelmi pontot ér!) Fontos: egy körben akár több távcsövet is vehetsz.


A játék vége: Az a játékos, akinek elsőként elkészült a hajója és egy távcsővel felszerelkezve megáll a kikötőben, bejelentheti a játék végét. Megkapja a Nyár sziget kapuja kártyát és kihajózásra szólítja fel a többieket. Több akciója nem lehet, hacsak Flox a kikötőbe nem érkezik. A többi játékos még befejezheti a körét, majd a figuráját a kikötőbe kell tennie, hogy elkezdődhetssen a győzelmi pontok (csillagok) összeszámolása. Ha Flox a kikötőben áll, amikor a többi játékos a figuráját oda helyezi, nekik is ellenőrizniük kell, hogy elcsent-e valamit, és az így szerzett építőanyagok
még felhasználhatók hajórészlet- vagy távcsővásárlásra a végső elszámolás előtt.
Fontos: Csak azok a játékosok hajózhatnak ki, akiknek befejezett hajója van. Akinek nem készült el a hajója, 3 csillagért cserébe megveheti a hiányzó hajórészt. Nem választhat, csak a pakli legfelső lapkáját veheti meg! Ez után kezdheti a pontjainak az összeszámolását.


A végső elszámolás (fig.3):
• A befejezett hajó 9 csillagot/győzelmi pontot ér.
• Ha a hajód kizárólag egyforma stílusú részekből áll, akkor +4 csillag a jutalmad!
• Ha csak két egyforma stílusú hajórészleted van, akkor +2 csillagot kapsz.
• Ha minden hajórészleted különbözik, nem jár plusz csillag, kivéve, ha van Khaos manó kártyád, mert az +3 csillagot jelent.
• Ezeken felül adjátok hozzá a csillagokat amiket az utas kártyáitokon és a távcsöveiteken láttok.
A játékot az nyerte meg akinek a legtöbb csillaga van!
Most pedig jó utat! Viszontlátásra tavasszal!


Adatok
Gyártó
MARBUSHKA
Cikkszám
MAR10
Vásárlóink elégedettsége fontos számunkra
Hasonló termékek